Les mer under videoen
SEND giro raskt og rimelig
Det er tiden for å kreve inn medlemskontingenter nå. For ALLE medlemsorganisasjoner er medlemmene det mest verdifulle vi har. Hvis du fortsatt sender ut giroblanketter i posten eller forsøker å nå medlemmene dine på epost, så bør du vurdere å bruke SEND denne gangen. Da vil du spare MYE tid, STORE portokostnader og du vil trolig oppleve enda bedre betalingsvilje. Det samme gjelder om du jevnlig sender ut giroer med oppfordring om å gi økonomisk støtte. SEND hjelper deg med å få ut giroene.
Bruker man fortsatt GIRO?
Ja, og det er i alle fall to grunner til det:
- Noen foretrekker å betale regningene med brevgiro – stadig færre, men fortsatt noen.
- Den gule giroen signaliserer tydelig at dette er noe som skal eller bør betales. Spesielt kan dette være viktig når betalingen er frivillig, men mange bruker det også på helt vanlige regninger siden det øker andelen som faktisk betaler.
Med SEND så betaler du akkurat det samme om du vil ha giro eller hvitt papir. Du kan selvsagt sende de samme regningene uten giro – ta kontakt hvis du ønsker å ta en prat om mulighetene.
Men vi ønsker å sende elektronisk!
Så bra! Men husk at kombinasjonen er det aller beste. Da er det lurt å lage et dokument som passer for alle kanaler. En PDF med A4-format er det som fungerer best, og da gjerne med giro.
Hvis du ønsker å sende eFaktura/Vippsfaktura eller DigiPost-faktura så vil SEND sjekke hvem av mottakerne som kan motta i de kanalene og sende elektronisk til de som kan motta det og i Posten til resten.
Pr. november 2020 er noen av de elektroniske kanalene fullt ut integrert i SEND og noe jobber vi fortsatt med. Om det blir papirutsendelse den første gangen så vil det kunne bli multikanal-utsendelse ved neste anledning.
Hvordan får jeg alt til å treffe riktig på giroen?
SEND gjør dette for deg. Hvis du har en excel-fil som inneholder de feltene som du vil ha ut på giroen, så vil SEND plassere feltene der de skal være. Det samme gjelder avsenderadresse og mottakeradresse. Du kan også laste ned et word-dokument som du kan bruke som mal. Da kan du skrive inn de faste feltene selv hvis du ønsker det (f.eks. mottakeradresse, kontonummer og forfallsdato) så kan SEND flette bare det som skal variere. Vi har flere videoer som viser hvordan SEND kan brukes.
Hva er egentlig SEND?
SEND er en selvbetjeningsportal for adresserte utsendelser. Utsendelsene kan være i form av fysiske brev i Posten, eller det kan være kombinert med digitale utsendelser til de som foretrekker å motta informasjon på den måten. Det mest vanlige er å logge inn på www.send.no og bestille utsendelser der. I tillegg er det mulig å automatisere bruken av SEND slik at regnskapssystemer eller dokumentarkiv-systemer snakker med SEND uten at brukeren trenger å tenke på det. SEND er utviklet av Grafisk Digital, basert på mer enn 20 års erfaring med utsendelse av brev og fakturaer for små og store virksomheter. Alle brevene produseres i vår egen printsentral på Straume ved Bergen. SEND utvikles stadig videre og vi som utvikler SEND setter pris på din tilbakemelding og dine spørsmål.
Hva koster det å bruke SEND?
Det koster kr. 8,64 og det inkluderer porto, materiell en side med fargeprint. Sammenlignet med prisen for et frimerke så er dette en meget gunstig pris. For ekstra sider i et brev kommer kr. 0,77 og for brev til utlandet kommer et tillegg på rundt 5 kroner. Alle priser er eks. mva. Neste prisstigning blir 01.01.2020 når Posten endrer portosatsene. Digitale utsendelser koster mindre enn papirutsendelser.
- Vi fakturerer på etterskudd den siste i hver måned i henhold til stykkprisene over
- Ingen forhåndsbetaling
- Ingen etableringskostnad
- Ingen oppstartskostnad pr. bestilling
- Ingen programvareinstallasjon eller mas om oppgradering
- Enkeltoppdrag med over 5000 brev eller kunder med over 5000 brev pr måned vil kunne kvalifisere for spesialpriser. Ta kontakt.
- Ingen forpliktelser – så snart du slutter å sende brev så slutter vi å fakturere – så enkelt er det!
Hvordan komme i gang?
Klikk på den grønne knappen under eller ta kontakt med oss. Alle som har et organisasjonsnummer kan bli kunde hos oss. Vi oppretter den første brukeren for dere og denne blir lokal administrator. Det vil automatisk komme en epost fra systemet når kontoen er klar. Så kan lokal administrator gå inn i adm-menyen og klargjøre for bruk i menigheten med avsenderadresser, konteringskoder og databehandleravtale samt å opprette så mange brukere som dere måtte ønske.
_________
Hvordan bruker man SEND?
Å forklare alt med ord blir for omfattende, men helt kort forklart så er det gjort på 1-2-3:
- Velg filene som skal sendes
- Angi hvordan det skal produseres
- Se på resultatet og trykk på “GODKJENN”
Den enkleste formen for opplæring er at du henter deg en kopp kaffe eller te, leter fram et headsett eller skrur på lyden og ser noen korte videoer som ligger under hjelp-menyen når du har logget inn.
Hvordan må brevene se ut?
Se denne videoen (klikk på linken under) så vil du se konvolutten vi bruker og eksempel på hvordan brevene må være for å passe i vår konvolutt.
Er det ikke tryggere å gjøre det selv?
Vi vet at det er strenge regler knyttet til behandling og lagring av persondata. Vi har behandlet persondata i over 20 år og sørger for sikkerhet i alle våre løsninger. Gjennom en databehandleravtale (som er lett tilgjengelig i adm-menyen) forplikter vi oss på å behandle personopplysninger fra din menighet i henhold til GDPR-direktivene. Filer som lastes inn i SEND krypteres før overføring og slettes etter en fast tid. Alle filer brukes bare en gang og bare til det de er ment for.
Begrensninger
Vi jobber med å fjerne begrensninger, men det er verdt å nevne noen:
- SEND fungerer best i Google Chrome, så bruk den nettleseren hvis du kan.
- Alle pdf’er må være i formatet stående A4. Det gjelder både brev og vedlegg.
Hva mer kan vi gjøre for dere?
Har din organisasjon utsendelser som ikke passer så godt for SEND, så ber vi deg ta kontakt. Vi har gode og konkurransedyktige løsninger for mange typer utsendelser.
Har du spørsmål, så send oss en e-post eller ring 41751400